новини
діяльність
структура
пошта
Корисні посилання







Стан розгляду звернень, організації усного прийому громадян в департаменті, управліннях соціального захисту населення райдержадміністрацій, управлінні соціальної політики Тернопільської міської ради, управлінні соціального захисту населення, сім’ї та прац Чортківської міської ради, управлінні праці та соціального захисту населення Кременецької міської ради за 2018 рік


За 2018 рік в департамент соціального захисту населення надійшло 1954 письмових звернень, що на 255 більше порівняно з відповідним періодом 2017 року, з них через обласну державну адміністрацію від урядової «гарячої» лінії через мережу інтернет надійшло 828 звернень, що на 300 більше порівняно з відповідним періодом 2017 року. Від вищестоящих організацій надійшло 384 письмових звернень, що на 560 менше, порівняно з відповідним періодом 2017 року.

Повторно надійшло 58 письмових звернень, що на 105 менше порівняно з відповідним періодом 2017 року. Колективних звернень надійшло 3, що на  8 менше, порівняно з відповідним періодом 2017 року.

Забезпечено виконання графіку особистого прийому громадян керівництвом та спеціалістами структурних підрозділів департаменту. На особистому прийомі в департаменті прийнято 815 осіб, що на 350 менше порівняно з відповідним періодом 2017 року.
У 2018 році до департаменту надійшло 595 письмових звернень від осіб з інвалідністю всіх категорій, в тому числі І групи – 193 звернення, ІІ групи – 252 звернення, інвалідів ІІІ групи – 148 звернень. Від багатодітних сімей надійшло 70 звернень, від одиноких матерів – 29 звернень. Серед інших заявників – пенсіонери, батьки дітей-інвалідів, учасники АТО, безробітні і внутрішньо переміщені особи.

Слід відмітити, що у звітному періоді переважна більшість громадян зверталася з надання матеріальної допомоги – 634 звернень.
Серед інших також домінують: з питань призначення державної соціальної допомоги та субсидій – 297 звернень; забезпечення засобами реабілітації, спецавтотранспортом, санаторно-курортними путівками на лікування та надання дозволу на перереєстрацію автомобіля – 32 звернення, призначення пенсій та надання пільг – 15 звернень.
Найбільше зверталися громадяни з районів: Тернопільського – 158, Гусятинського – 114,  Борщівського – 92,  Заліщицького – 66 та міста Тернополя – 738 звернень.

Найменше звернень з м. Бережан – 4, Бережанського – 16, Монастирського – 22, м. Чорткова – 29,  Шумського – 31, Козівського – 33. До управлінь соціального захисту населення райдержадміністрацій, управління соціальної політики Тернопільської міської ради, управління соціального захисту населення, сім’ї та праці Чортківської міської ради  за звітний період надійшло 44454 письмових звернень, що на 15827 менше порівняно з відповідним періодом 2017 року.Чисельність осіб, які побували на особистому прийомі в райміськуправліннях, збільшилася на 1554, порівняно з відповідним періодом 2017 року, і становила 14483 особи.
   
Для покращення обслуговування соціально незахищених верств населення та зменшення кількості скарг департаментом та районними, міськими управліннями проведена відповідна роз’яснювальна робота. У звітному періоді відбулось 49 виступів на радіо та телебаченні, надруковано 236 статей у пресі, прочитано 99 лекцій.

Департаментом за 2018 рік здійснено 14 виступів на радіо та телебаченні, опубліковано 85 інформацій в інших ЗМІ, прочитано 8 лекцій.

Забезпечено роботу, «гарячих» телефонних ліній зв’язку з громадянами області з питань соціальних виплат та субсидій, перерахунку пенсії, заборгованості із виплати заробітної плати, соціального забезпечення учасників АТО та їх родин. На «гарячі» телефонні лінії департаменту за 2018 рік звернулась 396 осіб. Усім заявникам дано вичерпні роз’яснення.
         
Також, забезпечено роботу «гарячої» телефонної лінії зв’язку з громадянами області директора департаменту та заступників директора департаменту. Всі дзвінки приймаються та реєструються у день надходження в журналах реєстрації обліку дзвінків на «гарячу» лінію.

Графіки роботи «гарячих» телефонних ліній, графік прийому громадян в департаменті та особистого прийому громадян директора та заступників директора  департаменту, особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України висвітлені на інформаційній дошці департаменту та веб-сайті департаменту.

На нарадах, які проводить директор департаменту, аналізується стан розгляду звернень громадян. За результатами нарад даються відповідні доручення щодо покращення роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Аналізуються причини повторних звернень та звернень до вищих органів влади. Здійснюється контроль за виконанням доручень.

Постійно аналізуються, систематизуються та узагальнюються порушені у листах, зверненнях, скаргах пропозиції та зауваження, що стосуються особистих проблем громадян, діяльності органів соціального захисту, підприємств, організацій, установ.
Питання роботи із зверненнями громадян заслуховувалось на колегії департаменту 21 червня 2018 року, за результатами розгляду видано відповідний наказ № 87-од «Про розгляд звернень громадян, що надійшли до департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації за І півріччя 2018 року». Даний наказ розіслано на всі підвідомчі установи департаменту.

Результати розгляду звернень громадян за I півріччя та за звітний рік висвітлюються на веб-сайті департаменту.

В департаменті визначений індивідуальний графік прийому громадян, затверджений наказом департаменту соціального захисту населення від 24 жовтня 2017 року № 103-од та відповідно до якого прийом громадян здійснюється щоденно (крім вихідних днів) з 08:00 год. до 17:00 год. Графік прийому громадян розісланий на всі підвідомчі установи департаменту для ознайомлення. У грудні 2018 року наказом від 21 грудня 2018 року № 208-од затверджено нові графіки прийому та «гарячих» ліній департаменту.
В департаменті і всіх структурних підрозділах соціального захисту населення області створені умови для безпосередньої реалізації громадянами їх права звертатись до органів державної влади, керівників, посадових осіб із пропозиціями, заявами і скаргами, що стосуються реалізації соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів.
   
Забезпечено належне виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», посилено персональну відповідальність заступників та інших службових осіб, відповідальних за належну організацію роботи зі зверненнями громадян.

Ведення діловодства за зверненнями громадян здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від  7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Робота із зверненнями громадян перебуває на особистому контролі директора департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.

Інформація про стан розгляду звернень, організації усного прийому громадян в департаменті
за І квартал 2019 року

У I кварталі 2019 року в департамент соціального захисту населення облдержадміністрації надійшло 1498 письмових звернень, що на 1096 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року, з них через обласну державну адміністрацію від урядової «гарячої» лінії через мережу Інтернет надійшло 170 звернень, що на 38 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року. Від вищестоящих організацій надійшло 1268 письмових звернень, що на 1051 більше, порівняно з відповідним періодом 2018 року. 
Повторно надійшло 4 письмових звернень, що на 11 менше порівняно з відповідним періодом 2018 року. Колективних звернень надійшло 1. 
Забезпечено виконання графіку особистого прийому громадян керівництвом та спеціалістами структурних підрозділів департаменту. На особистому прийомі в департаменті прийнято 315 осіб, що на 49 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року.
У I кварталі 2019 року до департаменту надійшло 464 письмових звернень від осіб з інвалідністю всіх категорій, в тому числі І групи – 118 звернення, ІІ групи – 206 звернення, інвалідів ІІІ групи – 140 звернень. Від багатодітних сімей надійшло 13 звернень, з присвоєним почесним званням «Мати-героїня» – 2, від одиноких матерів – 15 звернень.Серед інших заявників – пенсіонери, батьки дітей-інвалідів, учасники АТО, безробітні і внутрішньо переміщені особи.
Слід відмітити, що у звітному періоді переважна більшість громадян зверталася з надання матеріальної допомоги – 1238 звернень.
Серед інших також домінують: з питань призначення державної соціальної допомоги та субсидій – 100 звернень; забезпечення засобами реабілітації, спецавтотранспортом, санаторно-курортними путівками на лікування та надання дозволу на перереєстрацію автомобіля – 16 звернень, призначення пенсій та надання пільг – 28 звернень.
Найбільше зверталися громадяни з районів: Тернопільського – 85, Теребовлянського – 53, Гусятинського – 52, Заліщицького – 42 та міста Тернополя – 829 звернень.
Найменше звернень з Монастирського – 6, м. Бережан – 8, Бережанського – 9, м. Чорткова – 14,  Бучацького – 17.
Департаментом у I кварталі 2019 року здійснено 11 виступів на радіо та телебаченні, опубліковано 24 інформацій в інших ЗМІ, прочитано 2 лекції.
Забезпечено роботу, «гарячих» телефонних ліній зв’язку з громадянами області з питань соціальних виплат та субсидій, перерахунку пенсії, заборгованості із виплати заробітної плати, соціального забезпечення учасників АТО та їх родин.
На «гарячі» телефонні лінії департаменту за I квартал 2019 року звернулось 39 осіб. Усім заявникам дано вичерпні роз’яснення.
Також, забезпечено роботу «гарячої» телефонної лінії зв’язку з громадянами області директора департаменту та заступників директора департаменту. Всі дзвінки приймаються та реєструються у день надходження в журналах реєстрації обліку дзвінків на «гарячу» лінію. 
Графіки роботи «гарячих» телефонних ліній, графік прийому громадян в департаменті та особистого прийому громадян директора та заступників директора департаменту, особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України висвітлені на інформаційній дошці департаменту та веб-сайті департаменту.
На нарадах, які проводить директор департаменту, аналізується стан розгляду звернень громадян. За результатами нарад даються відповідні доручення щодо покращення роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Аналізуються причини повторних звернень та звернень до вищих органів влади. Здійснюється контроль за виконанням доручень. 
Постійно аналізуються, систематизуються та узагальнюються порушені у листах, зверненнях, скаргах пропозиції та зауваження, що стосуються особистих проблем громадян, діяльності органів соціального захисту, підприємств, організацій, установ.
Графік прийому громадян затверджений наказом від 21 грудня 2018 року № 208-од затверджено нові графіки прийому та «гарячих» ліній департаменту.
В департаменті і всіх структурних підрозділах соціального захисту населення області створені умови для безпосередньої реалізації громадянами їх права звертатись до органів державної влади, керівників, посадових осіб із пропозиціями, заявами і скаргами, що стосуються реалізації соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів.
Забезпечено належне виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», посилено персональну відповідальність заступників та інших службових осіб, відповідальних за належну організацію роботи зі зверненнями громадян.
З 2019 року усі письмові звернення реєструються в системі АСКОД. 
Робота із зверненнями громадян перебуває на особистому контролі директора департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації

Стан розгляду звернень, організації усного прийому громадян в департаменті, управліннях соціального захисту населення райдержадміністрацій, управлінні соціальної політики Тернопільської міської ради, управлінні соціального захисту населення, сім’ї та праці Чортківської міської ради, управлінні праці та соціального захисту населення Кременецької міської ради за І півріччя 2019 ріку


У I півріччі 2019 року в департамент соціального захисту населення облдержадміністрації надійшло 2034 письмових звернень, що на 1102 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року, з них через обласну державну адміністрацію від урядової «гарячої» лінії через мережу Інтернет надійшло 320 звернень, що на 34 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року. Від вищестоящих організацій надійшло 1630 письмових звернень, що на 1085 більше, порівняно з відповідним періодом 2018 року.

Повторно надійшло 30 письмових звернень, що на 8 менше порівняно з відповідним періодом 2018 року. Колективних звернень надійшло 3, що на 1 менше, порівняно з відповідним періодом 2018 року.

Забезпечено виконання графіку особистого прийому громадян керівництвом та спеціалістами структурних підрозділів департаменту. На особистому прийомі в департаменті прийнято 523 осіб, що на 77 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року.

У I півріччі 2019 року до департаменту надійшло 604 письмових звернень від осіб з інвалідністю всіх категорій, в тому числі І групи – 158 звернень, ІІ групи – 268 звернень, інвалідів ІІІ групи – 178 звернень. Від багатодітних сімей надійшло 24 звернення, з присвоєним почесним званням «Мати-героїня» – 3.
Серед інших заявників – пенсіонери, батьки дітей-інвалідів, учасники АТО, безробітні і внутрішньо переміщені особи, від одиноких матерів – 21 звернення.

Слід відмітити, що у звітному періоді переважна більшість громадян зверталася з надання матеріальної допомоги – 1537 звернень.

Серед інших також домінують: з питань призначення державної соціальної допомоги та субсидій – 228 звернень; забезпечення засобами реабілітації, спецавтотранспортом, санаторно-курортними путівками на лікування та надання дозволу на перереєстрацію автомобіля – 16 звернень, призначення пенсій та надання пільг – 25 звернень.

Найбільше зверталися громадяни з районів: Тернопільського – 120, Гусятинського – 87, Теребовлянського – 80, Заліщицького – 71 та міста Тернополя – 1040 звернень.

Найменше звернень з Монастирського р-ну – 11, м. Бережани – 11, Бережанського р-ну – 12, Підгаєцького р-ну – 19, м. Чортків – 23.

До управлінь соціального захисту населення райдержадміністрацій, управління соціальної політики Тернопільської міської ради, управління соціального захисту населення, сім’ї та праці Чортківської міської ради за звітний період надійшло 27873 письмових звернень, що на 4210 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року. Чисельність осіб, які побували на особистому прийомі в райміськуправліннях, зменшилася на 84, порівняно з відповідним періодом 2018 року, і становила 6931осіб.

Для покращення обслуговування соціально незахищених верств населення та зменшення кількості скарг департаментом та районними, міськими управліннями проведена відповідна роз’яснювальна робота. У звітному періоді відбулось 55 виступів на радіо та телебаченні, надруковано 114 статті у пресі, прочитано 13 лекцій.

Департаментом у I півріччі 2019 року здійснено 12 виступів на радіо та телебаченні, опубліковано 25 інформацій в інших ЗМІ, прочитано 9 лекцій. Забезпечено роботу, «гарячих» телефонних ліній зв’язку з громадянами області з питань соціальних виплат та субсидій, перерахунку пенсії, заборгованості із виплати заробітної плати, соціального забезпечення учасників АТО та їх родин.

На «гарячі» телефонні лінії департаменту у I півріччі 2019 року звернулось 70 осіб. Усім заявникам дано вичерпні роз’яснення.

Також, забезпечено роботу «гарячої» телефонної лінії зв’язку з громадянами області директора департаменту та заступників директора департаменту. Всі дзвінки приймаються та реєструються у день надходження в журналах реєстрації обліку дзвінків на «гарячу» лінію.

Графіки роботи «гарячих» телефонних ліній, графік прийому громадян в департаменті та особистого прийому громадян директора та заступників директора департаменту, особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України висвітлені на інформаційній дошці департаменту та веб-сайті департаменту.

На нарадах, які проводить директор департаменту, аналізується стан розгляду звернень громадян. За результатами нарад даються відповідні доручення щодо покращення роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Аналізуються причини повторних звернень та звернень до вищих органів влади. Здійснюється контроль за виконанням доручень.

Постійно аналізуються, систематизуються та узагальнюються порушені у листах, зверненнях, скаргах пропозиції та зауваження, що стосуються особистих проблем громадян, діяльності органів соціального захисту, підприємств, організацій, установ.

Питання роботи із зверненнями громадян заслуховувалось на колегії департаменту 03 травня 2019 року, за результатами розгляду видано відповідний наказ № 70-од «Про розгляд звернень громадян, що надійшли до департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації у 2018 році та за I квартал 2019 року». Даний наказ розіслано на всі підвідомчі установи департаменту. Результати розгляду звернень громадян за I півріччя та за звітний рік висвітлюються на веб-сайті департаменту.

В департаменті визначений індивідуальний графік прийому громадян, затверджений наказом департаменту соціального захисту населення від 21 грудня 2018 року № 208-од та відповідно до якого прийом громадян здійснюється щоденно (крім вихідних днів) з 08:00 год. до 17:00 год. Графік прийому громадян розісланий на всі підвідомчі установи департаменту для ознайомлення.

В департаменті і всіх структурних підрозділах соціального захисту населення області створені умови для безпосередньої реалізації громадянами їх права звертатись до органів державної влади, керівників, посадових осіб із пропозиціями, заявами і скаргами, що стосуються реалізації соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів.

Забезпечено належне виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», посилено персональну відповідальність заступників та інших службових осіб, відповідальних за належну організацію роботи зі зверненнями громадян.

З 2019 року усі письмові звернення реєструються в системі АСКОД. Ведення діловодства за зверненнями громадян здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Робота із зверненнями громадян перебуває на особистому контролі директора департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.

Інформація про стан розгляду звернень, організації особистого прийому громадян в департаменті
за 9 місяців 2019 року

За 9 місяців 2019 року в департамент соціального захисту населення облдержадміністрації надійшло 2430 письмових звернень, що на 932 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року, з них через обласну державну адміністрацію від урядової «гарячої» лінії через мережу Інтернет надійшло 450 звернень, що на 15 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року. Від вищестоящих організацій надійшло 1834 письмові звернення, що на 876 більше, порівняно з відповідним періодом 2018 року. 
Повторно надійшло 41 письмове звернення, що на 1 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року. Колективних звернень надійшло 6.       
Забезпечено виконання графіку особистого прийому громадян керівництвом та спеціалістами структурних підрозділів департаменту. На особистому прийомі в департаменті прийнято 719 осіб, що на 350 більше порівняно з відповідним періодом 2018 року.
За 9 місяців 2019 року до департаменту надійшло 718 письмових звернень від осіб з інвалідністю всіх категорій, в тому числі І групи – 187 звернень, ІІ групи – 321 звернення, інвалідів ІІІ групи – 210 звернень. Від багатодітних сімей надійшло 36 звернень, з присвоєним почесним званням «Мати-героїня» – 3. Серед інших заявників – пенсіонери, батьки дітей-інвалідів, учасники АТО, безробітні і внутрішньо переміщені особи, від одиноких матерів – 24 звернення. 
Слід відмітити, що у звітному періоді переважна більшість громадян зверталася з питань щодо надання матеріальної допомоги – 1726 звернень.
За зверненнями громадян департаментом соціального захисту населення ОДА за 9 місяців 2019 рік підготовлено 1101 проект подань до голови Тернопільської обласної ради для надання грошової допомоги.
В департаменті діє комісія з питань надання одноразової матеріальної допомоги. За 9 місяців 2019 року комісією було розглянуто 532 звернення та надано допомогу на 248639,50 гривень.
Слід відмітити, що у звітному періоді переважна більшість громадян зверталася з надання матеріальної допомоги – 1726 звернень.
Серед інших також домінують: з питань призначення державної соціальної допомоги та субсидій – 245 звернень; забезпечення засобами реабілітації, спецавтотранспортом, санаторно-курортними путівками на лікування та надання дозволу на перереєстрацію автомобіля – 66 звернення, призначення пенсій та надання пільг – 98 звернень.
Найбільше зверталися громадяни з районів: Тернопільського – 147, Гусятинського – 101, Теребовлянського – 94, Заліщицького – 85 та міста Тернополя – 1184 звернень.
Найменше звернень з м. Бережани – 11, Монастирського р-ну – 16, Бережанського р-ну – 20,  Підгаєцького р-ну – 25, м. Чорткова – 31.
Департаментом за 9 місяців 2019 року здійснено 24 виступи на радіо та телебаченні, опубліковано 50 інформацій в інших ЗМІ, прочитано 9 лекцій.
Забезпечено роботу «гарячих» телефонних ліній зв’язку з громадянами області з питань соціальних виплат та субсидій, перерахунку пенсії, заборгованості із виплати заробітної плати, соціального забезпечення учасників АТО та їх родин.
На «гарячі» телефонні лінії департаменту за 9 місяців 2019 року звернулось 93 особи. Усім заявникам дано вичерпні роз’яснення.
Також, забезпечено роботу «гарячої» телефонної лінії зв’язку з громадянами області директора департаменту та заступників директора департаменту. Всі дзвінки приймаються та реєструються у день надходження в журналах реєстрації обліку дзвінків на «гарячу» лінію. 
Графіки роботи «гарячих» телефонних ліній, графік прийому громадян в департаменті та особистого прийому громадян директора та заступників директора  департаменту, особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України висвітлені на інформаційній дошці департаменту та веб-сайті департаменту.
Постійно аналізуються, систематизуються та узагальнюються порушені у листах, зверненнях, скаргах пропозиції та зауваження, що стосуються особистих проблем громадян, діяльності органів соціального захисту, підприємств, організацій, установ.
На нарадах, які проводить директор департаменту, аналізується стан розгляду звернень громадян. За результатами нарад даються відповідні доручення щодо покращення роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Аналізуються причини повторних звернень та звернень до вищих органів влади. Здійснюється контроль за виконанням доручень. 
Питання роботи із зверненнями громадян заслуховувалось на колегії департаменту 03 травня 2019 року, за результатами розгляду видано відповідний наказ № 70-од «Про розгляд звернень громадян, що надійшли до департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації у 2018 році та за I квартал 2019 року». Даний наказ розіслано на всі підвідомчі установи департаменту. Результати розгляду звернень громадян висвітлюються на веб-сайті департаменту.
В департаменті наказом від 21 грудня 2018 року № 208-од затверджено графіки прийому та «гарячих» ліній департаменту, відповідно графіку прийом громадян здійснюється щоденно (крім вихідних днів) з 08:00 год. до 17:00 год. Графік прийому громадян розісланий на всі підвідомчі установи департаменту для ознайомлення. 
В департаменті і всіх структурних підрозділах соціального захисту населення області створені умови для безпосередньої реалізації громадянами їх права звертатись до органів державної влади, керівників, посадових осіб із пропозиціями, заявами і скаргами, що стосуються реалізації соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів.
Забезпечено належне виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», посилено персональну відповідальність заступників та інших службових осіб, відповідальних за належну організацію роботи зі зверненнями громадян.
З 2019 року усі письмові звернення реєструються в системі електронного документоведення АСКОД. 
Робота із зверненнями громадян перебуває на особистому контролі директора департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.
Пошук

Вгору